Przegląd polskich premier kinowych – marzec 2015

Skończył się sezon oscarowy, co też widać w propozycjach polskich dystrybutorów na ten miesiąc. Nie brakuje ciekawych tytułów, ale po kilku spojrzeniach na tę listę wdarło się uczucie rozczarowania. Z pewnością miłośnicy kina niszowego będą zacierać ręce, ponieważ jest dużo reprezentantów kina europejskiego. Z tym, że po obejrzeniu wszystkich zwiastunów nie znalazłam prawie nic dla siebie, co przykułoby moją uwagę. Poza tym dystrybucja kina niekomercyjnego ma pewną wadę – zasięg. Biorąc pod uwagę, że w moim mieście działa jedno kino w ramach Sieci kin studyjnych i lokalnych, to marcową premierę mogę zobaczyć w repertuarze ze sporym opóźnieniem. Czasem się zastanawiam czy w ogóle ładować energię w te filmy, ale po chwili mi przechodzi – trzeba przecież poszerzać horyzonty. Jak nie kino to telewizja albo dvd.

6 marca 2015

Dumni i wściekli/Pride
reż. Matthew Warchus

O tym filmie było dość głośno jeszcze przed sezonem nagród. Z jednej strony zwraca uwagę sam plakat, ale opis filmu też dorzuca swoje trzy grosze. Opowieść o grupie gejów – aktywistów, którzy pomagają górnikom podczas strajku i rozgrywa się w 1984 roku niewątpliwie zwraca uwagę. Za kamerą stanął Matthew Warchus, który ma na swoim koncie tylko „Simpatico” z 1999 roku, ale przede wszystkim spełnia się w środowisku teatralnym. „Pride” ma przede wszystkim niesamowitą obsadę i to dla niej warto obejrzeć. Sam widok Dominica Westa zafarbowanego na blond jest mocnym doświadczeniem.

Dystrybutor: Gutek Film
TRAILER

Focus
reż. Glenn Ficarra, John Requa

Jeśli coś się ostatnio naprawdę udało Martinowi Scorsese to wyłowienie Margot Robbie, która ewidentnie przyćmiła DiCaprio w „Wilkach z Wall Street”. Nie ma co ukrywać, że jest piękna, ale do tego naprawdę nieźle gra. Po dorobku duetu reżyserskiego nie mam wielkich oczekiwań, a sama fabuła nie zapowiada czegoś nadzwyczajnego. Jednak wystarczy jedna decyzja obsadowa by podjąć ryzyko obejrzenia historii o emerytowanym oszuście, który przyucza do zawodu młodą dziewczynę. Niektórych może odstraszyć Will Smith, ale „Focus” to też okazja by popatrzeć na Xerkesa w wersji pierwotnej. 😉

Dystrybutor: Warner Bros. Polska
TRAILER

Body/Ciało
reż. Małgorzata Szumowska

Olbrzymie zaskoczenie na Festiwalu Berlinale, które nagrodziło polską reżyserkę Srebrnym Niedźwiedziem za reżyserię. Patrząc na ostatnie miesiące to polskie kino to mamy wyjątkowo dobrą passę poza naszymi granicami. Nie jest mi po drodze z kinem polskim więc o twórczości Szumowskiej tylko czytałam, ale jak się trafi na wersję z polskimi napisami to trzeba będzie zobaczyć czym Szumowska ujęła berlińskie jury.

Dystrybutor: Kino Świat
TRAILER

13 marca 2015

Kopciuszek/Cinderella
reż. Kenneth Branagh

Cóż, jeden z najbardziej wyczekiwanych filmów tego roku. Jeśli nie przegapiam jakiś filmów to są to adaptacje komiksów oraz baśni. Przyznaję, że się nieco obawiałam „Kopciuszka” w wersji Branagha, ale teraz jestem go wyłącznie ciekawa. Obsadę ma znakomitą, choć przyjdzie się przyzwyczaić do błękitu oczu Księcia. Nie ukrywam, że ta baśń przez lata była jedną z moich ulubionych w dzieciństwie, więc liczę, że film Branagha mnie przede wszystkim oczaruje.

Dystrybutor: Disney
TRAILER

Chappie
reż. Neill Blomkamp

Wciąż przetrawiam fatalne „Elizjum”, które wyszło spod ręki reżysera fantastycznego „Dystryktu 9”. Nie tak dawno wspomniany twórca przepraszał za ostatni film, ale czy to dobry znak, że z tamtej porażki wyniósł kilka lekcji? Mam słabość do robotów, a historie tych bardziej uczłowieczonych, których spotyka krzywda niemal zawsze łapie mnie za serce. Już taka jestem. Recenzje są dość mieszane. Krytyka miażdży, ale publiczność wystawia dość wysokie noty. Kto ma rację to muszę już sama ocenić.

Dystrybutor: UIP
TRAILER

Coś za mną chodzi/It follows
reż. David Robert Mitchell

Co tu robi horror? Jeśli pamiętacie mój zachwyt nad „Gościem” to nie szczędziłam dobrych słów pod adresem Maiki Monroe. Do tego dobrze jest od czasu do czasu zobaczyć coś straszącego, a sceny ze zwiastuna są nawet obiecujące. Nie będę ukrywać, że nie zwróciłabym uwagi na „It follows” gdyby nie aktorka, ale jeśli dzięki niej trafię na przyzwoite straszydło to może warto będzie spojrzeć na inne jej filmy.

Dystrybutor: Kino Świat
TRAILER

20 marca 2015

Sils Maria/Clouds of Sils Maria
reż. Olivier Assayas

Kristen Stewart jest pierwszą Amerykanką nagrodzoną Cezarem, wedle Francuzów była najlepszą aktorką drugoplanową. Przyznacie, że to intrygujące biorąc pod uwagę powszechny hejt jaki regularnie na nią spada. Wtedy przypomniałam sobie jak podobała mi się w „Adventureland”, bo może to niszowe, spokojniejsze kino jest jej domem? W obsadzie Juliette Binoche i Chloe Grace Moretz, reszta obsady jak najbardziej europejska. Opis na filmwebie jest bardzo lakoniczny, ale widoki w zwiastunie podejrzanie przyciągają.

Dystrybutor: Gutek Film
TRAILER

Zbuntowana/Insurgent
reż. Robert Schwentke

Druga część trylogii „Niezgodna” – jedna w niewielu adaptacji powieści typu young adult, która wyszła poza pierwszy tom. Pierwsza część na swój sposób mi się podobała, bo mimo specyficznego uniwersum całość mocno skupiała się na bohaterce. Oglądając pierwsze zwiastuny niewiele widziałam w nich książki, które przeczytałam dopiero po seansie pierwszej części. Ciekawość zmian jakie zostały dokonane względem oryginału jest równa małej zasadzie oglądania całych serii, które się zaczęło. Do tego przez ostatnie kilka miesięcy przekonałam się do Shailene Woodley.

Dystrybutor: Monolith Films
TRAILER

Ex Machina
reż. Alex Garland

Zwiastun robi wrażenie, bo trudno orzec czy to będzie świetny film czy fenomenalna porażka. W obsadzie same ciekawe nazwiska: Oscar Isaac, Domhnall Gleeson i Alicia Vikander. Laureat firmowego konkursu trafia na tydzień do laboratorium swojego szefa, ale od razu widać, że będzie rozgrywać się pewna gra. Alex Garland zabłysnął jako scenarzysta, a tym filmem debiutuje jako reżyser. Skoro do projektu namówił obecnie rozchwytywanego Isaaca, a oceny na zagranicznych serwisach są obiecujące to „Ex Machina” może być miłym zaskoczeniem.

Dystrybutor: UIP
TRAILER

27 marca 2015

Rozdzieleni/The Search
reż. Michel Hazanavicius

Jedyny film z tego tygodnia, który naprawdę chciałabym zobaczyć. Reżyser nagradzanego „Artysty” tym razem krąży wokół wojny w Czeczeni. Opowieść o dzieciach w warunkach konfliktu zbrojnego jest porażająco aktualna w związku z działaniami na Ukrainie. Film brał udział w głównym konkursie na Festwialu w Cannes, ale to obrazy wojny przygważdżają do ekranu.

Dystrybutor: Kino Świat
TRAILER

2 uwagi do wpisu “Przegląd polskich premier kinowych – marzec 2015

  1. Na Pride idę już w ten weekend, Na Kopciuszka czekam bardzo, a gdy zobaczyłam obsadę Ex machina, to czekać zaczęłam. I to chyba będzie tyle na marzec. Potem jeszcze przeżyć kwiecień i się zaczną blockbustery 🙂

    Polubienie

    1. Marzec wydaje się być rozbiegiem przed wiosennymi hitami. Mimo wszystko przeglądając premiery wyszukuję głównie czegoś mniejszego, bo na komercję i tak mam pod nosem. 😉

      Polubienie

Dodaj komentarz